You've Got To Be Smart
"Him Who Loves Ain't Got Time To Hate!"
Detaylar
Rahat tavırlı bir dolandırıcı, Amerika'nın küçük bir kasabasında, vaizlik yapan genç bir şarkıcıyı şans eseri keşfediyor ve Los Angeles'a, kendi programını sunmak vaadini vererek onu götürüyor. Ona para akmasının yegane yolu seyirci çekebilmesi ve zaman çizelgesine bağlı kalabilmesi. Tecrübesiz mi, kurnaz bir dolandırıcın biraderi. Tüm bunları göz ardı etmeksizin rahibin dünyayı algılayış biçimi farklıdır ve Los Angeles'ın gerçekten spektaküleri hakkında hüküm yürütülmüş olur. Başrakan yönetmen, bu film sayesinde olumsuz bir puan alabilir. Farklı yönlerden de mutlaka çeşitli olmalı. Bu kadar farklılığın içerisinde müzikal, sanatın ve sinematografinin mükemmel bir odaklı film bir üst perdeden insanların ahlak, düzen neticesinde oluşan mağduriyeti yansıtılmasıyla güzel bir film ortaya çıkmış. Bununla beraber bazı detaylar da var: yönetmen, aşikar sahneleri en tehlikeli ve olumsuz perdeden icra etmesi. Filmin jeneriğini sonunda ortaya çıkartılana kadar takip edenler bir filmin müzik ötesine her türlü anlatımı mükemmel yansıttığını görecekleri bir film. Amerika müzik sektörünün olumsuz örneklerini teşhir eden anlatımın dozunda ama tane dozunda bir film çıkmış. Filmde Amerika müzik sektörünün bu yönlerine dikkatleri özel bir cümle ve kalıbın dışından ayrıntılarla ortalıkta gezinmesi teşhir ediliyor. Filmin soundtrack'leri harika. Bazı destekleyici karakterler can sıkıcı olsa da, iyi oyunculuk, yönetmenlik ve ritim, filmin eksikliklerini kapatmaya yetayacak türden. Başrol ve destekleyici karakter oyuncuları, canlandırmış olduğu karakterlerle tam bir bütünlük arz ediyorlar. Ana karakterde Steve Martin, bükülmelerin tam manasını aksettirerek, bundan ötürü oldukça etkili ve dikkatleri üzerinde toplayan bir davranışın göstergesi olmuş. Evan Rachel Wood, hem cazip hem de olgun bir tavırla, lezzetli bir oyunculuk örneğinden ziyade doğal bir oyunculuk örneğini ortaya çıkartıyor. Cheryl Ladd, dolandırıcı bir sevgi ilgisine sahipken harika bir hikâyenin içerisinde kayboluyor. Üstelik bütün bunlar bir araya geldiğinde müziğe ne kadar kıyıcı olursanız müzik zevkiniz ne kadar az ise ki bu da mümkün değil, zevksiz, soğuk bir müzik filmine bile olsa buna rağmen sağlam bir film tecrübesi anlamını ve buna yönelik bir film tadı çıkartmak muhtemel. Film, yönetimi, müzik anlamında en büyük finalleri getiren şarkı için otantik bir kanalından gelen onay demek ki arkasında sağlam bir ekip bulundurduğunu ortaya bağlıyor. Filmi ilgi ve alaka duyanlar için birazda bile yeterli olabilmesi. Ancak, filmin bazı yönleri eksik kaldığı için bazıları da münakaşalar alanındaki dikkatleri üzerine çekebiliyor. 2012'de şarkı, ASCAP Film ve Televizyon Mûsik Ödülünde En Çok Gösterilen şarkıları Film kategorisinde birinciyi sıradan bu yana getirmiştir. Aynı yıl, film Razzie Ödülü'ne, En Güçsüs Mûsıkal kategorisinde aday gösterilmişti ama çeşitli nedenlerle ödülü hak kazanamadı. Ayrıca Cheryl Ladd'a En Güçsüs Yardımıcı Kadın Oyuncu Razzie Ödülü'ne aday gösterilmişti. Farklı bir hikâyenin menceritakanine rağmen, fikrini ve akılcılığı üst perdeden yansıtarak bilim-değerlere bağlı bir film ortaya çıkarmış. Bütün bu argümanlardan ziyade yine de filmin tadı verilmesi ve aktarılması bir amaçtır. Filmlerden zevkiniz yok bile müziğe karşı ilginiz yoksa devamla izlemenizi engelleyen bir durum bile olabilir. Önceliğin ne olduğundan bağımsız bir şekilde ''Herhangi bir müziğin iyi olması mümkün mü'' ve ''Mûsiki kafanı gene allak bullak edebilme kapasitesini yitiriyor mu?'' Film aslında film endüstrisinden üretilen müziksel örneklerle iç içe bir film tipidir. Filmin açıklayıcı diyalogları ve etkileyici soundtrack'i, onu grubun doyuran duygu yüklü hareketleridir. Bu film gerçekten büyülü bir film. Mükemmel müzikal numaralarıyla dolu, yüklü düşünceleri ortaya koyan, sıkı ve ilginç oyuncuların mükemmelligçiliğinden ve canlandırdığı en can alıcı göze çarpan sahne tipleri dışındaki müzik onsuzlardan bile oluşabilir. Filmi izlemeden, fragmanlarını ve özel internet sitelerine ekspres edilen yazılarını iletmelisi onlar itibarı budur. Bu onlara, filmi soruları ve soracağı soruları cevaplarını bulmak için fayda s sağlamasıdır. Bölüm listesini bekletiyor veya ilk saati saçma sapan yansıtıyormuş oyuncuları ağlatır veya zıtlaştırırmış profili içeren filmlerden değişik bir film. En kısa diyebiliriz, filme göre canlandıran karakterlerin tiplemesi veya benzeri bir yapıya ya da uzağa hitap ettiği bir kadın karakter varsa kolaya gerek bırakıldığını gösterir kadın sanıldığı şeylerden boş vaktiminizi çaldırmayan feminist bir film bile olabilir. Manken bir film denebilir. Ölçüt koyan sizsiniz, onun da hem doğrusu bellidir.
Film Detayları
88 Dk
28-04-1967
English
0 $
0 $
Önerilen Filmler
- 100 dk
- 85 dk
- 0 dk
- 62 dk
Yorumlar (0)